ECPAT

Tuff konkurrens om bidragsgivare kräver tydliga budskap som berör

ECPAT arbetar för att sexuella övergrepp mot barn ska stoppas. När en sådan organisation ber om hjälp med sin externa kommunikation är det ett hedersuppdrag. Vi har bland annat hjälpt ECPAT med en inspirerande och kommunikativ verksamhetsberättelse, trycksaker, filmer och flera framgångsrika kampanjer i sociala medier.

Julkampanj – stoppa näthandeln med barn

På nätet köps och säljs barn som vilken handelsvara som helst och att köpa ett barn är ofta  inte längre än ett klick bort. I förra årets julkampanj hjälpte vi ECPAT att #stoppanäthandelnmedbarn.

Stoppa exploateringen av barn på nätet

Barnbilder på nätet som kapas och placeras i en annan kontext kan utnyttjas av personer med ett sexuellt intresse för barn. Det händer ofta. Och är bilderna är inte olagliga. I en kampanj i sociala medier hjälpte vi ECPAT att #stoppaexploateringen.

Animerad gif av Ecpat-kampanj för facebook, visar ett barn i svart siluett som springer på en strand.

Verksamhetsberättelse

Glöm siffror, statistik och resultat. En verksamhetsberättelse kan även förmedla mjukare värden och vara en viktig varumärkesbärare. Vår verksamhetsberättelse för ECPAT nominerades till ”Årets redovisning i den ideella sektorn”.