Årsredovisningen

– en viktig varumärkesbärare

Glöm torr information, siffror och hårda fakta.

 

Allt fler företag har insett årsredovisningens värde som varumärkesbärare och kommunikationskanal. I årsredovisningen (eller verksamhetsberättelsen som många väljer att benämna årsredovisningen idag) finns stor potential att utveckla tankar och strategier, lyfta fram intressanta projekt och levandegöra företagets verksamhet för viktiga målgrupper.

REFERENSUPPDRAG

Hur långt har du kommit?

Hör gärna av dig till oss om du vill ha hjälp att se över din årsredovisnings potential som kommunikationskanal. Vi har stor erfarenhet av att skapa årsredovisningar som påverkar och stärker varumärket.

Utvalda referensuppdrag

 

Passion för utveckling

Som kommunikationsbyrå till expansiva IT-koncernen C.A.G har vi under många år ansvarat för koncernens årsredovisningar. Då C.A.G står inför en börsnotering är årets redovisning är den mest omfattande årsredovisningen vi någonsin gjort. Nu har C.A.G ett riktigt bra material för att ytterligare stärka den egna företagskulturen och attrahera såväl nya konsulter som investerare.

 

Rätten till en barndom

Organisationen ECPAT bedriver ett viktigt arbete med att förhindra barnsexhandel. I våras fick vi i uppdrag att ta fram deras årsredovisning vilket efter ett omfattande arbete resulterade i en berörande och personlig redovisning och en nominering av PwC, i kategorin ”bästa årsredovisning i den ideella sektorn”.